A Magyarországi Evangélikus Egyház oktatási múltjából jól ismertek a kiváló eredmények, de mi a helyzet a jelenlegi evangélikus köznevelési rendszer teljesítményével? Vannak-e most is kiválóan teljesítő evangélikus iskolák, vannak-e hivatásukat igen magas színvonalon űző, a jövő generációinak nevelésében meghatározó munkát végző tanárok, pedagógusközösségek? A Credo Vetőmag és forrás című tematikus lapszámában (Credo XXVIII. évf. 2022/1. 16-22. o.) tanulmány célja, hogy az evangélikus nevelési-oktatási rendszer 2011-től 2021-ig tartó időszakára vonatkozó kutatásaink alapján megmutassa azokat az evangélikus iskolákat, ahol a statisztikai adatok igazolják a kiemelkedően eredményes pedagógiai munkát.
Ábrák Asztalos György és Bujdosó Erika tanulmányához:
Borítókép: Fortepan/Vargha Zsuzsa